Urang Malayu Bengkulu

Urang Bengkulu adolah suku bangsa asli di Provinsi Bengkulu nan tasebar di wilayah Kota Bengkulu dan sekitarnyo (utamonyo daerah pasisiah). Suku Bengkulu marupokan populasi paliang gadang kalima di provinsi Bengkulu.[1] Pado umumnyo, masyarakaik Bengkulu bamukim di kota Bengkulu.[2]

Urang Melayu Bengkulu
ꥆꥋꤽꥏ ꤷꥍꤲ꥓꥓ꤰꥈꤾꥈ
Jumlah populasi

± 69.000

Kawasan bapopulasi cukuik banyak
Kota Bengkulu (utama)
Pesisir Kabupaten Seluma (sebagian)
Pesisir Bengkulu Tengah (sebagian)
Bahaso
Melayu Bengkulu
Indonesia
Agamo
Islam
Kalompok etnik takaik
Melayu Palembang • Serawai • Melayu Jambi • Lembak • Rejang • Minangkabau

Budaya suntiang

Budaya Melayu Bengkulu, indak babeda jauah jo Melayu lainnyo di wilayah Sumatra yaitu punyo falsafah iduik nan mambanci pertikaian. Pertikaian ala Melayu biasonyo dilakuan jo caro babalas pantun, baitu pulo jo Bahasa Melayu Bengkulu, yaitu jo manggunoan pantun. Indak hanyo pertikaian, tapi bapantun juo acok dipakai untuak badendang. Berdendang sambia bapantun nan lamo dikarajoan pas acara-acara resmi, macam pernikahan, dan dikarajoan malam malam suntuk dek puluhan urang basamo-samo dan basahut-sahut.

Bahaso suntiang

Budaya Bengkulu sangat kental dirasakan di masyarakat kota Bengkulu itu sendiri, baik dari falsafah hidup hingga kuliner, khususnya mengenai bahasa Bengkulu yang dikenal dengan bahasa Bengkulu. Bahasa Bengkulu memiliki beberapa pengucapkan kata yang sama dengan Melayu lainnya, seperti Melayu Palembang dan Melayu Jambi terutama yang berlogat "o".

Pakaian Adaik suntiang

Baju adat khas Melayu Bengkulu tidak berbeda jauh dengan baju adat khas Melayu lainnya dengan memakai baju kurung dan sunting untuk wanita dan jas hitam dilengkapi dengan songket yang diikatkan dipinggang (teluk belanga) dan tanjak di kepala.

Rujuakan suntiang

Pranala lua suntiang