Pabedaan antaro revisi dari "Candi Muaro Takuih"

Konten dihapus Konten ditambahkan
Ardzun (rundiang | jariah)
Tidak ada ringkasan suntingan
Tag: Suntiangan sumber 2017
Ardzun (rundiang | jariah)
Barih 53:
=== Candi Mahligai ===
Candi Mahligai atau Stupa Mahligai, marupokan bangunan candi nan dianggap paliang utuah. Bangunan ko tabagi ateh tigo bagian, yaitu kaki, badan, jo atok. Stupa ko mampunyoi fondasi babantuak persegi panjang jo ukurang 9,44 m x 10,6 m, sarato mampunyoi 28 sisi nan mangaliliangi aleh candi jo pintu masuak barado di sabalah selatan. Pado bagian aleh tasabuik ado ornamen lotus gando jo di bagian tangahnyo tagak bangunan minaro tabuang jo 36 sisi babantuak kalopak bungo pado bagian dasanyo. Bagian ateh dari bangunan ko babantuak lingkaran. Manuruik Snitger, daulu pado kaampek suduik fondasi ado 4 arca singo dalam posisi duduak nan tabuek dati batu andesit. Salain itu, manuruik panalitian nan dilakukan dek Yzerman, daulu bagian puncak minaro ado batu jo lukisan daun oval jo ukiran-ukiran di sakaliliangnyo. Bangunan ko diduga maalami duo tahap pambangunan. Hal iko didasarkan pado kanyataan baso di dalam kaki bangunan nan kini ado profil kaki bangunan lamo sabalun bangunan dipagadang.
 
=== Candi Tuo ===
Candi Tuo atau Suluang marupokan candi induak di dalam kompleks Candi Muaro Takuih. Bangunan ko tabagi manjadi tigo bagian, yaitu kaki, badan, jo atok. Bagian kaki tabagi duo. Ukuran kaki partamo tingginyo 2,37 m sadangkan nan kaduo mampunyoi katinggian 1,98 m. Tanggo masuak ado di sisi barat jo sisi timur nan dihiasi jo patuang singo. Leba masiang-masiang tanggo 3,08 m jo 4 m. Dicaliak dati siso bangunan bagian aleh, mampunyoi bantuak malingka jo garih tangah ± 7 m jo tinggi 2,50 m. Ukuran fondasi bangunan candi iko adolah 31,65 m x 20,20 m. Fondasi candi iko mampunyoi 36 sisi nan mangaliliangi bagian aleh. Bagian ateh dari bangunan ko adolah bundaran. Indak ado ruang kosong samo sakali di bagian dalam Candi Suluang. Bangunan tabuek dati susunan bata jo tambahan batu kasiak nan hanyo digunokan untuak mambuek suduik-suduik bangunan, pilaster-pilaster, jo pambateh-pambateh bingkai bawah kaki candi jo tubuah kaki sarato pambateh tubuah kaki jo bingkai ateh kaki. Manuruik panalitian taun 1983 dikataui baso candi iko paliang indak alah maalami duo tahap pambangunan.
 
=== Candi Bungsu ===
Candi Bungsu bantuaknyo indak jauah beda jo Candi Sulung.
 
Candi Bungsu bentuknya tidak jauh beda dengan Candi Sulung. Hanya saja pada bagian atas berbentuk segi empat. Ia berdiri di sebelah barat Candi Mahligai dengan ukuran 13,20 x 16,20 meter. Di sebelah timur terdapat stupa-stupa kecil serta terdapat sebuah tangga yang terbuat dari batu putih. Bagian fondasi bangunan memiliki 20 sisi, dengan sebuah bidang di atasnya. Pada bidang tersebut terdapat teratai. Penelitian yang dilakukan oleh Yzerman, berhasil menemukan sebuah lubang di pinggiran [[padmasana stupa]] yang di dalamnya terdapat tanah dan abu. Dalam tanah tersebut didapatkan tiga keping potongan emas dan satu keping lagi terdapat di dasar lubang, yang digores dengan gambar-gambar tricula dan tiga huruf Nagari. Di bawah lubang, ditemukan sepotong batu persegi yang pada sisi bawahnya ternyata digores dengan gambar [[trisula]] dan sembilan buah huruf. Bangunan ini dibagi menjadi dua bagian menurut jenis bahan yang digunakan. Kurang lebih separuh bangunan bagian Utara terbuat dari batu pasir, sedangkan separuh bangunan bagian selatan terbuat dari bata. Batas antara kedua bagian tersebut mengikuti bentuk profil bangunan yang terbuat dari batu pasir. Hal ini menunjukkan bahwa bagian bangunan yang terbuat dari batu pasir telah selesai dibangun kemudian ditambahkan bagian bangunan yang terbuat dari bata.
 
== Galeri ==