Musajik Pincuran Gadang


Musajik Pincuran Gadang adolah musajik yang dikaliliangi oleh paga tembok satinggi 0,5m, panjang 28 m, jo lebar 26 m. Pintu masuak ka kompleks musajik berada di sisi selatan. Bagian mihrab barukuran 7,5m x 4,5 m. Serambi depan barukuran 5,25 x m. Pado bagian tangah ruang utamo ado 9 tunggak dari bahan kayu yang talatak jo caro persegi konsentris terhadap sabuah tunggak utamo yang barado di tangah ruangan. Tunggak utamo tersebut bahias ukiran bungo jo kaligrafi Arab yang distilir.[1]

Bangunan menara ado di pintu masuak kompleks musajik ujuiknyo bangunan dari bata berspesi indak jo atap. Tunggak babantuak persegi delapan dengan tinggi 3,5 m jo kaliliang lingkaran 4 m. Pintu masuak barado di barat lauik maadok ka musajik. Pado bagian ateh pintu tadapek tulisan Arab dalam bidang satangah lingkaran dan angka tahun jo kata Latin ANNO 1931. Berdasarkan gaya, bangunan menara ini berarsitektur Belanda. Menara ini bapungsi untuak mangumandangkan adzan.

Berdasarkan kaba dari masyarakat setempat, bangunan musajik ini dibuek pado sakita tahun 1885 oleh Tuanku Alam Putih. Dia adolah ulama yang memasyarakatkan agama Islam di daerah Matur, Kabupaten Agam.

Rujuakan suntiang

  1. Sugiharta, Sri (2005). Ensiklopedia Minangkabau. Batusangkar, Tanah Datar, Sumatera Barat: BALAI PELETARIAN PENINGGALAN PURBAKALA BATUSANGKAR.