Lembaga Dakwah Islam Indonesia

LDII

Sajarah Badirinyo LDII suntiang

Lambago Dakwah Islam Indonesia (LDII) patamu sakali badiri pado 3 Januari 1972 di Surabaya, Jawa Timur jo namo Yayasan  Lambago Karyawan Islam (YAKARI). Saat Musyawarah Besar (Mubes) taun 1981 namanyo diganti manjadi  Lambago Karyawan Islam (LEMKARI), dan saaik Mubes taun 1990, ateh dasar Pidato Pangarahan Bapak Sudarmono, SH. Sabagai Wakil Presiden dan Bapak Jenderal Rudini sabagai Mendagri waktutu, sarato masukan baik pado sidang-sidang komisi maupun sidang Paripurna dalam Musyawarah Besar IV LEMKARI taun 1990, salanjuiknyo perubahan namo tasabuik ditetapkan dalam keputusan, MUBES IV LEMKARI No. VI/MUBES-IV/ LEMKARI/1990, Pasal 3, iyolah mengubah namo organisasi dari  Lambago Karyawan Dakwah Islam nan disingkek LEMKARI nan samo jo akronim LEMKARI ( Lambago Karate-Do Indonesia), diubah manjadi  Lambago Dakwah Islam Indonesia, nan disingkek LDII.[1]

Pandiri LDII suntiang

Lambago Dakwah Islam Indonesia (LDII) nan pado awal mulo berdirinyo pado 3 Januari 1972 di Surabaya, Jawa Timur banamo Yayasan  Lambago Karyawan Islam (YAKARI) nan kamudian dirubah manjadi  Lambago Karyawan Islam (LEMKARI) didirian oleh[2][3]:
  1. Drs. Nur Hasyim.
  2. Drs. Edi Masyadi.
  3. Drs. Bahroni Hertanto.
  4. Soetojo Wirjo Atmodjo BA.
  5. Wijono BA.

Badan Hukum LDII sebagai Ormas[4] suntiang

a). Dasarnya, iyolah Keputusan Menteri Hukum dan Hak Asasi Manusia RI No. AHU-18. AH.01.06. Tahun. 2008, Tanggal, 20 Pebruari 2008. b). Isi Keputusan: PERTAMA: Memberikan Pengesahan Akta Pendirian: LEMBAGA DAKWAH ISLAM INDONESIA disingkek LDII, NPWP. 02.414.788.6-036.000 berkedudukan di Ibukota Nagaro Republik Indonesia, sebagaimana anggaran dasarnya termuat dalam AKTA Nomor 01 tanggal 03 Januari 1972 nan dibuek dek Notaris Mudijomo berkedudukan di Surabaya dan Akta Nomor 13 Tanggal 27 September 2007, nan dibuek di hadapan Notaris Gunawan Wibisono, SH, berkedudukan di Surabaya dan dek dek itu mengakui lembaga tasabuik sabagai badan hukum pado hari pengumuman anggaran dasarnya dalam Tambahan Berita Nagaro Republik Indonesia. KEDUA: Keputusan Menteri Hukum dan Hak Asasi Manusia Republik Indonesia iko disampaikan kapado nan bersangkutan untuak diketahui dan dilaksanakan sebagaimana mestinya.

Motto LDII suntiang

Ada 3 Motto LDII, adolah :

1. nan artinya: “Dan hendaklah ada di antara kamu sekalian segolongan nan mengajak kepada kebajikan dan menyuruh pada nan ma’ruf (perbuatan baik) dan mencegah dari nan munkar (perbuatan tercela), mereka itulah orang-orang nan beruntung”. (QS. Ali Imron, No. Surat: 3, Ayat: 104).

2. nan artinya: “Katakanlah inilah jalan (agama) - Ku, dan orang-orang nan mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah (dalil/dasar hukum) nan nyata. Maha suci Allah dan aku tidak termasuk golongan orang nan musyrik”. (QS. Yusuf, No.Surat: 12, Ayat: 108).

3. nan artinya: “Serulah (semua manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran nan baik, dan bantahlah mereka dengan nan lebih baik”. (QS. An-Nahl, No.Surat: 16, Ayat: 125).

Kegiatan LDII dalam Bidang Pendidikan Keterampilan, Kepemudaan dan Olahraga suntiang

Dalam bidang Pendidikan Keterampilan, Kepemudaan dan Olahraga, LDII manyalanggaroan kursus keorganisasian, keterampilan, perkemahan pemuda, dan kagiatan Pramuka. Dalam bidang olahraga, diantaronyo manyalanggaroan Pencak Silat Persinas ASAD (Ampuh Sehat Aman Damai) nan alah manjadi anggota IPSI, alah mangikuti turnamen Pencak Silat tingkek Nasional, turnamen sipak bola sampai tingkek Nasional dalam rangka memperingati Hari Sumpah Pemuda pado tahun-tahun 1991, 1994, dan 1996, 2000 dan 2002.[5]

Peran LDII dalam Bidang Ekonomi suntiang

LDII peduli dan turut sarato dalam pemberdayaan ekonomi rakyaik jo uji coba mangadoan kagiatan Usaha Bersama (UB) nan berbasis di tingkek Pimpinan Cabang ( PC) nan tasebar di saluruah Indonesia.[6]

Metode Pengajaran LDII suntiang

LDII manggunoan metode pengajian tradisional, iyolah guru-guru nan barasa dari babarapo alumni pondok pasantren kenamaan, seperti: Pondok Pesantren Gontor di Ponorogo, Tebu Ireng di Jombang, Kebarongan di Banyuwangi, Langitan di Tuban, dll. Mereka bersama-sama mampalajari ataupun bermusyawaroh babarapo wakatu talabiah dahulu sabalun menyampaikan pelajaran dari Alquran dan Hadis kapado para jama’ah pengajian rutin atau kapado para santriwan dan santriwati di pondok-pondok LDII, untuak menjaga supaya indak tajadi kekeliruan dalam memberikan penjelasan tantang pamahaman Alquran dan Hadis. Kemudian guru mangaja murid sacaro langsuang ( manquul ) baik bacaan, makna (diterjemahkan sacaro harfiyah), dan keterangan, dan untuak bacaan Alquran mamakai ketentuan tajwid.[7]

Apo nan Dimaksud jo “Manquul?” “Manquul” barasa dari bahaso Arab, iyolah “Naqola-Yanqulu”, nan artinya “pindah”. Mako ilmu nan manquul adolah ilmu nan dipindahkan / transfer dari guru kapado murid. Dengan kato lain, Manqul artinya berguru, iyolah tajadinyo pemindahan ilmu dari guru kapado murid. Dasarnya adolah sabda Nabi Muhammad dalam Hadis Abu Daud, nan berbunyi:

Yang artinya: “Kamu sekalian mendengarkan dan didengarkan dari kamu sekalian dan didengar dari orang nan mendengarkan dari kamu sekalian”.

Dalam pelajaran tafsir, “Tafsir Manquul” bararti mentafsirkan suatu ayat Alquran jo ayat Alquran lainnya, mentafsirkan ayat Alquran jo Hadis, atau mentafsirkan Alquran jo fatwa shohabat. Dalam ilmu Hadis, “manquul” bararti baraja Hadis dari guru nan mampunyoi isnad (sandaran guru) sampai kapado Nabi Muhammad.[8] Dasarnya adolah ucapan Abdulloh bin Mubarok dalam Muqoddimah Hadis Muslim, nan berbunyi: Yang artinya: “Isnad itu termasuk agama, seandainya tidak ada isnad niscaya orang akan berkata menurut sekehendaknya sendiri”.

Dengan mengaji nan benar yakni jo caro manqul, musnad dan mutashil (persambungan dari guru ka guru barikuiknyo sampai kapado shohabat dan sampai kapado Nabi Muhammad), mako secepatnya kita dapaik manguasai ilmu Alquran dan Hadis jo mudah dan benar. Dengan demikian, kita capek dapaik mengamalkan apa nan terkandung di dalam Alquran dan hadis sabagai pedoman ibadah kita. Dan alah barang tantu penafsiran Alquran harus mangikuti apa nan alah ditafsirkan dek Nabi Muhammad.

Sumber Hukum LDII suntiang

Sumber hukum LDII adolah Alquran dan Hadis. Dalam memahami Alquran dan Hadis, ulama LDII juo manggunoan ilmu alat misalnyo ilmu nahwu, shorof, badi’, ma’ani, bayan, mantek, balaghoh, usua fiqih, mustholahul-hadits, dan sebagainya[9]. Ibarat urang akan mencari ikan paralu sakali manggunoan alat untuak mempermudah manangkok ikan, misalnyo jala ikan. Perumpamaannya adolah misalnyo urang nan akan mencari jarum di dalam sumur paralu manggunoan besi semberani. Untuk memahami arti dan maksud ayat-ayat Alquran indak cukuik hanyo jo penguasaan dalam bahaso ataupun ilmu shorof. Alquran memang berbahasa Arab tapi indak bararti urang nan mampu berbahasa Arab akan mampu pulo memahami arti dan maksud dari ayat-ayat Al-Qur’an jo benar. Penguasaan di bidang bahaso Arab hanyalah salah satu kamampuan nan patut dimiliki dek saurang da’i atau muballigh, begitupun ilmu alat (nahwu shorof).

Di LDII untuak memahami arti dan maksud dari ayat-ayat Alquran mako para da’i ataupun para muballigh / ghoh alah mamiliki kemampuan-kemampuan sebagaimana berikut[rujuakan?]:

1. Ilmu balaghoh, iyolah ilmu nan dapaik mambantu untuak memahami dan manatuan mano ayat-ayat nan mansukh (diganti/ralat) dan mano ayat-ayat nan nasikh (gantinya), dan mano ayat-ayat nan marupoan petunjuk larangan (pencegahan).

2. Ilmu asbabun nuzul, iyolah ilmu nan membahas sebab-musabab turunnya ayat-ayat Alquran. Dengan ilmu tasabuik dapaik diketahui situasi dan kondisi ba'a dan kapan sarato dimana ayat suci Alquran diturunkan.

3. Ilmu kalam, iyolah ilmu tauhid nan membicarakan tantang keesaan Allah, sakaliguih membicarakan sifat-sifat-Nya.

4. Ilmu qiro’at, iyolah ilmu nan membahas macam-macam bacaan nan alah ditarimo dari Nabi Muhammad (Qiro’atus Sab’ah).

5. Ilmu tajwid, iyolah ilmu nan membahas cara-cara nan benar dalam membaca Alquran.

6. Ilmu wujuh wan-nadzair, iyolah ilmu nan menerangkan kata-kata dalam Alquran nan mampunyoi arti banyak.

7. Ilmu ghoribil Quran, iyolah ilmu nan menerangkan makna kata-kata nan ganjil nan indak tadapek dalam kitab-kitab biaso atau indak juo tadapek dalam percakapan sehari-hari.

8. Ilmu ma’rifatul muhkam wal mutasyabih, iyolah ilmu nan menerangkan ayat-ayat hukum dan ayat-ayat nan mutasyabihah.

9. Ilmu tanasubi ayatil Quran, iyolah ilmu nan membahas persesuaian/kaitan antaro satu ayat dalam Alquran jo ayat nan sabalun dan sesudahnya.

10. Ilmu amtsalil Quran, iyolah ilmu nan membahas sagalo perumpamaan atau permisalan.

Aktivitas Pengajian LDII suntiang

LDII manyalanggaroan pengajian Al Qur'an dan Al Hadits jo rutinitas kagiatan nan cukuik tinggi. Di tingkek PAC (Desa/Kelurahan) umumnya pengajian diadokan 2-3 kali seminggu, sadangkan di tingkek PC (Kecamatan) diadokan pengajian seminggu sekali.[10] Untuk memahamkan ajarannya, LDII mampunyoi program pembinaan cabe rawit (usia prasekolah sampai SD) nan terkoordinasi diseluruh masjid LDII. Salain pengajian umum, juo ado pengajian khusus remaja dan pemuda, pengajian khusus Ibu-ibu, dan bahkan pengajian khusus Manula/Lanjut usia.Ada juo pengajian UNIK (usia nikah).[rujuakan?] Disamping itu ado pulo pengajian nan sifatnya tertutup, juo pengajian tabukak . Pado musim liburan acok diadokan Kegiatan Pengkhataman Alquran dan hadis salamo babarapo hari nan biaso diikuti anak-anak warga LDII dan non LDII untuak mengisi wakatu liburan mareka . Dalam pengajian iko pulo diagiah pamahaman kapado paserta didik tantang ba'a pentingnya dan pahalanya urang nan nio baraja dan mengamalkan Alquran dan hadis dalam keseharian mareka .[rujuakan?]

LDII mangadoan babagai forum tipe pengajian badasarkan kalompok usia dan gender antaro lain[rujuakan?];

1. Pangajian kalompok tingkek PAC

Pengajian iko diadokan rutin 2 – 3 kali dalam seminggu di masjid-masjid, mushalla-mushala atau surau-surau nan ado hampia di satiok desa di Indonesia. Setiap kalompok PAC biasonyo tadiri 50 sampai 100 urang jamaah. Materi pengajian di tingkek kalompok iko iyolah Quran (bacaan, terjemahan dan keterangan), hadis-hadis himpunan, dan nasihat agama. Dalam forum iko pulo jamaah LDII diajari hafalan-hafalan doa, dalil-dalil Quran Hadis dan hafalan surat–surat pendek ALquran. Dalam forum pengajian kalompok tingkek PAC iko jamaah juo dikoreksi amalan ibadahnya misalnyo praktek berwudu dan salat.

2. Pangajian Cabe rawit

Pangambangan mental agamo dan akhlakul karimah jamaah dimulai sajak usia dini. Masa kanak-kanak marupoan pondasi utama dalam pambantukan keimanan dan akhlak umat, sebab pado usia dini saurang anak mudah dibantuak dan diarahkan. Pengajian Cabe rawit diadokan satiok hari di satiok kalompok pengajian LDII jo materi antaro lain bacaan iqro’, manulih pegon, hafalan doa-doa, dan surat-surat pendek Alquran. Forum pengajian Caberawit juo diselingi jo rekreasi dan bermain.

3. Pangajian Muda-mudi

Muda-mudi atau usia remaja paralu mandapek paratian khusus dalam pembinaan mental agama. Pado usia iko pola pikir anak mulai bakambang dan pangaruah negatif pergaulan dan lingkungan semakin kuat. Karena itu pado maso iko paralu menjaga dan membentengi para remaja jo kefahaman agamo nan memadai bia generasi mudo LDII indak terjerumus dalam perbuatan maksiat, dosa-dosa dan pelanggaran agamo nan dapaik merugikan maso depan mareka . Sabagai bantuak kesungguhan dalam membina generasi muda, LDII alah mambantuak Tim Penggerak Pembina Generus (TPPG) nan tadiri dari pakar pandidikan dan ahli psikologi[11]. Pambinaan generasi mudo dalam LDII saindaknyo mamiliki 3 sasaran yaitu[12]:

  • Manjadian generasi mudo nan sholeh, alim (banyak ilmunya) dan fakih dalam beribadah.
  • Manjadian generasi mudo nan berakhlakul karimah (berbudi pekerti luhur), berwatak jujur, amanah, sopan dan hormat kapado urang tua dan urang lain
  • Manjadian generasi mudo nan tertib, disiplin, trampil dalam bakarajo dan dapek hiduik mandiri

4. Pangajian Padusi/ibu-ibu

Para wanita, ibu-ibu dan remaja putri paralu diagiah wadah khusus dalam pembinaan keimanan dan peningkatan kepahaman agama, mengingat kabanyakan penghuni neraka adolah kaum ibu/wanita. Sabda Rasulullah SAW:

"Diperlihatkan padaku Neraka, maka ketika itu kebanyakan penghuninya adalah wanita." Hadis riwayat Bukhori dalam Kitabu al-Imaan

Salain itu banyak persoalan khusus dalam agamo Islam menyangkut paran wanita dan para ibu. Haid, kehamilan, nifas, bersuci (menjaga najis), mendidik dan membina anak, melayani dan mengelola kaluargo marupoan persoalan khusus wanita dan ibu-ibu. Disamping memberikan kerampilan beribadah forum pengajian Wanita / ibu-ibu LDII juo memberikan pengetahuan dan ketrampilan praktis tantang keputrian nan berguna untuak bekal hiduik sehari-hari dan menunjang penghasilan keluarga.

5. Pangajian Lansia

Para Lansia paralu mandapekan paratian khusus mengingat pado usia senja diharapkan umaik muslim labiah mendekatkan diri kapado Allah sabagai persiapan menghadap kapado Ilahi dalam keadaan khusnul khotimah.

"Sesungguhnya pengamalan itu dilihat dari akhirnya"

6. Pangajian Umum

Pengajian umum marupoan forum gabuangan antaro babarapo jamaah PAC dan PC LDII. Pengajian iko juo marupoan wadah silaturahim antar jamaah LDII untuak membina kerukunan dan kekompakan antar jamaah.

Kasadoan pangajian LDII basifat tabuka untuak umum, siase buliah datang maikuti satiok pangajian sasuai jo jadwal nan alah ditantuan.

Pondok Pesantren LDII suntiang

LDII mampunyoi banyak pondok pesantren. satiok propinsi, LDII mamiliki minimal 1 atau 2 pondok pasantren mini. Pondok pasantren LDII di antaranyaPondok Pesantren Al Manshurin Metro Lampung; Pondok Pesantren Mellenium Alfina; Pondok Pesantren "Nurul Hakim", Kaliawen Barat, Desa Ngino, Kecamatan Plemahan, Kabupaten Kediri, Jawa Timur; Pondok Pesantren Al Barokah Sidoarjo; Pondok Pesantren Gading Mangu Perak Jombang; Pondok Pesantren Budi Luhur Sragen; Pondok Pesantren Nurul Azizah Balongjeruk Kediri; Pondok Pesantren Mulya Abadi Mulungan Yogyakarta; Pondok Pesantren LDII Blawe; Pondok Pesantren An Nur Sragen Jawa Tengah; Pondok Pesantren Budi Utomo Surakarta;Pondok Pesantren Baitul Makmur Wonosalam; Pondok Pesantren Sabilurrosyidin Surabaya; Pondok Pesantren Sumber Barokah Karawang; Pondok Pesantren Bairuha Balikpapan Kalimantan Timur; Pondok pasantren "Aziziyah" Samarinda; Pondok Pesantren "Nurul Islam" Samarinda; Pondok Pesantren "Al Hidayah" Lok Tabat Selatan Banjarbaru; nan paliang gadang adolah Pondok Pesantren Walibarokah Burengan Banjaran Kediri[13] barado di tangah Kota Kediri Jawa Timur, dan masih banyak lagi[14].

Pondok Pesantren Walibarokah Burengan Banjaran Kediri adolah salah satu pondok pasantren gadang di Indonesia. Ponpes iko mamiliki fasilitas nan cukuik lengkap nan dapaik digunoan untuak proses pembelajaran para santri. Sacaro umum dapaik dikatakan bahwa Pondok Pesantren Walibarokah Burengan Banjaran Kediri mamiliki kapasitas untuak menampung santri mukim sabanyak sakitar 2000 urang baik laki-laki maupun padusi dan sakitar 50 urang pengurus dan guru pondok beserta keluarganya. Bangunan-bangunan pondok talatak di ateh tanah seluas 3,4 hektar nan tadiri dari antaro lain: kantua pondok 2 lantai, bangunan parkir 7 lantai, gedung Aula Wali Barokah 3 lantai, Gedung DMC Asrama Putra 50 kamar 3 lantai, Asrama Putri 70 kamar 3 lantai, Masjid Baitil A’la 3 lantai, Menara Agung setinggi 99 meter kubah berlapis emas seberat 60 kg, bangunan kamar tamu umum pria 2 lantai, kamar tamu umum wanita, kamar tamu Wisma Tenteram, Gedung Pengajian, Kantor Organisasi LDII, bangunan rumah para pengasuh dan pengajar, Unit Kesehatan Pria, Unit Kesehatan Wanita, Dapur Asrama, ruang makan tamu, ruang olah raga fitness, lapangan olah raga tenis lantai, dan babagai unit bangunan lain misalnyo dapur kamar mandi, ruang tamu, dan sebagainya. Babarapo dari gedung-gedung itu penggunaanya dirasmian dek para pajabaik nagaro misalnyo Gedung Aula wali barokah dirasmian dek Menteri Siswono Yudho Usodo.[13][15]

Sumber dana LDII suntiang

Di dalam mambiayoi sagalo macam aktivitasnyo manurut keatentuan ART organisasi pasal 30, LDII mendapek an dana dari sumbangan nan indak mangikat. Sabagian gadang dana sumbangan dikumpuaan dari warga LDII surang (swadana). Salain dari warganyo, LDII juo manarimo sumbangan dalam babagai bantuak dari perorangan, pihak swasta maupun pamarentah Republik Indonesia.[16]

Rujuakan suntiang

  1. Sejarah LDII di website LDII
  2. Website LDII Surabaya
  3. "Website Ponpes Walibarokah". Diarsipkan dari versi asli tanggal 2014-01-02. Diakses tanggal 2013-12-01. 
  4. Surat dari Departemen Dalam Negeri Republik Indonesia
  5. Direktori LDII (2002). p. 8. 
  6. Direktori LDII (2002). p. 9. 
  7. Direktori LDII (2002). p. 12. 
  8. Ibadah & Ukhuwwah
  9. Direktori LDII (2002). p. 14. 
  10. Direktori LDII (2002). p. 12. 
  11. "Penggerak Pembina Generus (PPG)". Diarsipkan dari versi asli tanggal 2012-03-24. Diakses tanggal 2013-12-01. 
  12. "tri sukses Penggerak Pembina Generus (PPG)". Diarsipkan dari versi asli tanggal 2012-03-24. Diakses tanggal 2013-12-01. 
  13. a b Website Ponpes Walibarokah
  14. Pondok pesantren LDII
  15. "/ Website LDII Sidoarjo". Diarsipkan dari versi asli tanggal 2019-03-11. Diakses tanggal 2013-12-01. 
  16. Kutipan rusak: Tag <ref> indak sah; indak ado teks untuak ref banamo AD / ART LDII

Pautan Lua suntiang