Kasoema ( lahir di Pangkalan Berandan, Sumatera Utara, 2 September 1911, umua 90 tahun) adolah wartawan,panulih jo jurnalis aktif pada tigo zaman, sehinnggo inyo acok disabuik "Wartawan Tigao Zaman". Inyo panah manjadi wartawan,pemimpin,jo pendiri haluan. Haluan itu surang adalah surek kaba yang tagak sajak 1948 hinggo kini. Proses pendirian Surek Kaba Haluan ko prosesnyo panjang bana dek maingek keadaan Indonesia pas waktu tu alun kondusif.

Sijarah suntiang

Kota Medan merupokan kota ka duo di Indonesia,sasudah Jakarta,dalam hal jumlah manarbitan surek kaba jo majalah. Surek kaba punyo macam bahaso diantaranyo, bahasa Indonesia, belanda, Tionghoa, jo Melayu, majalah mingguan,elok yang basifek umum maupun populer acok hadia di tangah bulan yang disabuik "Roman Picisan" terbit di kota tersebut. Di Medan tu surang ado tigo buah surek kaba harian,yaitu Pewarta Deli, Sinar deli, dan Mangaradja Ihutan.

Pelita Andalas barado di bawah pimpinan Kasoema. Pelita Andalas mulo-mulo adolah sabuah suret kaba Tioghoa-Melayu jo waktu tu dipimpin jo urang Belanda yang banamo J.Koning. Pas waktu basamoan Koesma malamar manjadi korektor di surek kaba tu. Kasoema surang adolah urang yang gigih dan tekun, sahinggo inyo dipicayo untuak manjadi redaktur panuah. Manjadi redaktur penuh menyebabkan kiprah dan gairah ia bertambah dalam menjalani tugasnyo sebagai wartawan. Sairiang berjalannyo wakatu, kepemimpinan dalam Pimpinan Redaksi Pelita Andalas mangalami parubahan. Tuan J. Koning digantian jo Yap Gim Sek, mantan Pimpinan Redaksi Sinar Soematra yang tabik di Padang. Kemudian Yap Gim Sek wafat digantian dek Tengku Hasyim. Sudah Tengku Hasyim wafat pada tahun 1940, inyo digantian dek Kasoema. iko marupoan suatu prestasi yang gadang pastinyo. Dalam wakatu singkek, dari saurang korektor manjadi pemimpin redaksi.[1]

Rujuakan suntiang

  1. 121 Wartawan Hebat dari Ranah Minang dan Sejumlah Jubir Rumah Bagonjong. Padang: Panitia Pelaksana Daerah Hari Pers Nasional 2018 Biro Humas Setda Provinsi Sumatera Barat. 26 April 2018.