Isteri Indonesia adolah majalah bulanan yang tabik tiok tanggal limo sajak tahun 1936. Majalah Isteri Indonesia iko dibuek basamo oleh Perkoempoelan Isteri Indonesia yang lahia waktu tahun 1932. Pelopornya adolah S.Danilah yang maurus redaksi, Soekasah menangani administrasi, dan Ramli Adjam yang maurus iklan. Majalah ini biaso mamuek barito dan tulisan yang batema padusi. Kantua Isteri Indonesia batampek di Kramatbaroweg 14. Batavia-C.[1]

Sejarah suntiang

Waktu awalnyo Isteri Indonesia dianggap sebagai majalah yang mamuek barito bernuansa politik, karena gayo panulisan yang dipagunoan dek Majalah Isteri Perempuan manyaliakan panulisnyo yang acok manulis tantang pergerakan nasional. Tapi, mereka barusaho untuk membantah dengan memberi panjalehan kalau mereka hadir untuk mandukung padusi di Indonesia. Ado babarapo artikel yang dimuek di dalamnyo yang berjudul "Isteri Indonesia dan Oesahanja", "Kedoedoekan Kaoem Indonesia dalam Perkawinan", serta "Soal Berpakaian Perempoean" yang manunjukkan perhatian mereka dek padusi Indonesia.

Pada maso pergerakan nasional, Majalah Isteri Indonesia tetap biso batahan dek usahanyo yang berhasil untuk mengambil hati para pambaconyo. Kepandaian mereka mengambil hati pambaconyo kala itu dikarajoan dengan mambuek prinsip yang dimiliki majalah iko, yaitu pentingnya mandapek pendidikan. Adopun prinsip tersebut babunyi, "Dengan agitate moedah membangkitkan kegembiraan hati orang banjak, tetapi tidak dapat membentuk pikiran orang. Agitate baik pemboeka djalan. Tapi lebih penting pimpin rakjat ke organisasi: sebab itoe, oesaha kita sekarang: pendidikan!"

Oleh karano itu, majalah Isteri Indonesia makin diminati oleh banyak urang. Redaksi pun manambah rubrik di dalam majalahnyo yang samakin mamudahan interaksi dengan pambaconyo, seperti rubrik "Tolong Menolong". Rubrik iko dipagunoan untuak pambaco yang ingin batanyo atau sakadar mancurahan hatinyo. Bahkan, saat itu majalah Isteri Indonesia iko mambuek biografi Eleanor Roosevelt, Istri Mantan Presiden Amerika Serikat Delano Roosevelt yang mambuek majalah iko makin dikenal.

Rujuakan suntiang

  1. Rahzen, Taufik (2007). SEABAD PERS KEBANGSAAN. Jakarta Pusat: BOEKOE. pp. 475. ISBN 978-979-1436-02-1.