Simson (Ibrani: שִׁמְשׁוֹן Šimšon, Tiberias Šimšôn, Arab: شمشون Syamsyun/Sam'un; bahaso Inggris: Samson) adolah hakim katigo dari tarakhir dalam zaman Anak-anak Israel kuno, dicaritokan dalam kitab suci Yahudi, Tanakh (Alkitab Ibrani), Pajanjian Lamo di Alkitab Kristen dan Talmud. Inyo digambakan dalam Kitab Hakim-Hakimpasal 13 hinggo 16. Makamnyo dipacayoi ado di Tel Tzora di Israel menatap Ngarai Sorek. Di sinan tadapek duo batu pualam gadang untuak Simson dan ayahnyo Manoah. Di dakeknyo talatak altar untuak Manoah (saroman yang ditulih dalam Hakim-hakim 13:19-24). Tempek iko talatak antaro kota Zora dan Esytaol.

Etimologi suntiang

Shimshon (syim-syon) artinyo "pria matohari".[1] Nama iko bamakna bahwa dirinyo manebarkan cahayo dan perkasa, atau "Dia yang malayani Tuhan".

Pemerian suntiang

Simson adolah saurang tokoh saroman Herkules, yang mamakai kakuatan fisiknyo yang luar biasa untuak batempur malawan musuah-musuahnyo dan melakukan beberapa aksi kapahlawanan yang indak dapek dilakukan dek manusia biaso: bagulek malawan singo, manghancuakan pasukan musuah jo hanyo manggunakan tulang rahang keledai, dan marobohkan sabuah bangunan raksasa.

Joan Comay, salah saurang panulih buku "Who's Who in the Bible:The Old Testament and the Apocrypha, The New Testament" manyatokan bahwa carito Simson yang sademikian akureknyo manganai wakatu dan tampek mambuktikan bahwa Simson adolah figur yang nyato yang manggunokan kakuatan fisiknyo untuak malawan bangsa-bangsa yang manjajah Israel dan bukan carito lagenda sajo.

Kejatuhan Simson suntiang

Simson terpikat dengan perempuan dari lembah Sorek bernama Delila, Delila membujuk Simson untuk memberitahukan apa kelemahan Simson, karena dengan diikat tali pun dengan sekali sentakan tali akan terputus dan Simson dapat menghajar orang-orang Filistin. Sampai akhirnya Delila berhasil mengetahui kelemahan Simson karena Simson memberitahunya, Simson akan hilang kekuatannya jika rambutnya dipotong.

Diam-diam Delila mancukua rambuik Simson katiko inyo takalok pulas, dan mangikeknyo. Katiko dijagokan, Simson alah dikapuang urang Filistin, katiko inyo bausaho meronta, kakuatannyo alah indak ado, Simson hilang kakuatannyo. Urang Filistin jo mudah manangkok Simson, dan manahannyo, Simson dicongkel matonyo sahinggo manjadi buto, dan dipakso manjadi tontonan saroman badut pertunjukan, selain itu Simson juga harus manggiliang di kilangan gandum.

Lamo berselang rambuik Simson mulai tumbuah, Simson badoa ka Allah agar diagiah kakuatan sakali lai, untuak menghancuakan urang Filistin. Katiko parayoan dewa Dagon, Simson diikek dan dibaok sabagai tontonan di kuil Dagon. Kareno Simson buto, katiko itulah Simson manyuruah anak ketek nan manuntunnyo, untuak mangarahkan Simson ka tiang panyangga kuil Dagon.

Saganok kakuatan Simson dikambalian dek Allah, dan jo kaduo tangannyo Simson mamaluak tiang panyanggo, dan marubuahkan kuil Dewa Dagon. Simson ikuik mati basama urang Filistin setelah inyo manghancuakan kuil Dagon di katiko terakhir hiduiknyo. Itulah kamatian Simson, mati basamo musuah bangsanyo yaitu bangsa Filistin.

Rujuakan suntiang