Mohchtar Naim adolah saurang sosiologi terkemuka Indoinesia nan kamudian tajun ka dunia politik sabagai angota MPR dan DPD. Baliau di lahiakan di Sungai Penuh, kerinci pado taun 1932. Kaduo gaek, Naim (ayah) dan Kumalat (ibu), barasa dari Banuhampu, Kabupaten Agam. Inyo menyalasaian pandidikan di sakolah panduduak dan HIS sarato SMP (1949). Sasudah tamek SMA (1952) di Bukittinggi, inyo melanjuikan pandidikan ka Universitas Gajah Mada, namun baliau tak sampai tamek. Baliau masuak Perguruan Tinggi Agam Islam Negri (PTAIN) Yogyakarta Jurusan Dakwah dan Fakultas Ekonomi Universitas Islam Indonesia (UII) Yogyakarta.

Prestasi suntiang

Pado akhia taun 1957, baliau mandapean beasiswa untuak manaruihkan studi pado Institute of Islamic Studies, McGill Universitay, Kanada, dan maraih gelar MA pado taun 1961. Baliau manaruihan studinyo kadalam bidang Sosiologi di New york University, pado taun 1960-1964. Namuan disiko baliau hanyo sampai kandidat doktor se. Salain kuliah beliau juo karajo di Kedutaan Besar.[1]

Republik Indonesia untuak PBB. Dan baliau baliak lai ka Indonesia pado taun 1968 dan baliau mendirian  Center for Minangkabau Studies di Padang sambal mangaja sabagai Dosen Luar Biaso di dalam sabuah bidang Sosiologi di Universitas Andalas.

Pado taun 1975-1978 Mochtar Naim manjadi ahli nan diperbantukan pado Departemen PUTL dalam babagai kagiatan  Daerah.

Rujukan suntiang

  1. Abidin, Masoed (2005). Ensiklopedia Minang Kbau. Pusat Pengajian Islam dan Minangkabau.