Tapuang adolah partikel padek nan babantuak butiran haluih atau haluih bana tagantuang proses panggilingannyo. Biasonyo digunokan untuak urusan panalitian, rumah tanggo, dan bahan baku industri. Tapuang barasa dari bahan nabati misalnyo tapuang tarigu dari gandum, tapioka dari ubi, maizena dari jaguang atau hewani misalnyo tapuang tulang jo tapuang ikan.

Mambuek tapuang dari jaguang dalam acara rakyaik Slowakia.
Tapuang di mangkuak kaco.

Jinih suntiang

Tapuang tarigu suntiang

 
Tapuang tarigu dalam karuang di Jerman.
  Media: Tapuang Tarigu

Tapuang tarigu adolah tapuang atau bubuak haluih nan baasa dari bulir biji gandum, dan paguno sabagai bahan dasa pembuek kue, mi dan roti. Kato tarigu atau terigu dalam bahaso Indonesia didapek dari bahaso Portugih, "trigo" nan baarati "gandum".

Tapuang tarigu manganduang banyak zat pati, iyolah karbohidrat kompleks nan indak laruik dalam aia. Tapuang terigu manganduang juo protein dalam bantuak gluten, nan baporan untuak manantukan kakanyalan makanan nan tabuek dari bahan terigu. Tapuang terigu juo baasa dari gandum, bedanyo terigu barasa dari biji gandum nan dihaluihkan, sadangkan tapuang gandum utuah (whole wheat flour) barasa dari gandum basaroto kulik arinyo nan ditumbuak.

Pambuatan tapuang suntiang


Rujuakan suntiang

Pautan lua suntiang

  •   Media tantang Tapuang di Wikimedia Commons