Pabedaan antaro revisi dari "Agamo"

Konten dihapus Konten ditambahkan
k . using AWB
k . using AWB
Barih 2:
 
[[Berkas:Religious Symbols-ani.gif|right]]
'''Agamo''' manuruik ''[[Kamus Besar Bahasa Indonesia]]'' adalahadolah ''sistem yang mengatur tata keimanan (kepercayaan) dan peribadatan kepada Tuhan Yang Mahakuasa serta tata kaidah yang berhubungan dengan pergaulan manusia dan manusia serta lingkungannya''(sistem nan mangatur tata kaimanan (kapicayoan) dan paribadatan kapado Tuhan Nan Mahakuaso sarato tata kaidah nan bahubuangan jo pagaulan manusia dan manusia sarato lingkuangannyo.
 
Kato "agamo" baasa dari [[bahaso Sanskerta]], ''āgama'' nan baarati "tradisi".<ref>Menurut kamus Sanskerta-Inggris Monier-Williams (cetakan pertama tahun 1899) pada entri ''āgama'': ...a traditional doctrine or precept, collection of such doctrines, sacred work [...]; anything handed down and fixed by tradition (as the reading of a text or a record, title deed, &c.)</ref>. Sadangkan kato lain untuak manyatokan konsep iko adalahadolah '''religi''' nan baasa dari [[bahaso Latin]] ''religio'' dan baaka pado [[kato karajo]] ''re-ligare'' nan baarati "mangikek baliak". Makasuiknyo jo bareligi, sasaurang mangikek dirinyo kapado [[Tuhan]].
 
[[Émile Durkheim]] mangatokan baso agamo adalahadolah suatu sistem nan tapadu nan tadiri ateh kapicayoan dan praktik nan bahubuangan jo hal nan suci. Kito sabagai umaik baagamo samaksimal mungkin bausaho untuak taruih maningkekan kaimanan kito malalui rutinitas baibadah, mancapai rohani nan sampurano kasuciannyo
 
== Definisi ==
Definisi tantang agamo dipiliah nan sadarano tapi manyaluruah. Aratinyo definisi iko diharokan indak talalu sampik atau talalu lungga tatapi dapek dipakai kapado agamo-agamo nan salamo ko dikana malalui panyabuikan namo-namo agamo itu. Agamo marupokanmarupoan suatu limbago atau institusi pantiang nan maatua iduik rohani manusia. Untuak itu tahadok apo nan dikana sabagai agamo-agamo itu paralu dicari titiak pasamoannyo dan titiak pabedoannyo.
 
Manusia punyo kamampuan tabateh, kasadaran dan pangakuan akan katabatehannyo manjadikan kayakinan baso ado sasuatu nan lua biaso di lua dirinyo. Sasuatu nan lua biaso itu tantu baasa dari sumber nan lua biaso juo. Dan sumber nan lua biaso itu ado bamacam-macam sasuai jo bahaso manusianyo surang
Barih 54:
Enam agama besar yang paling banyak dianut di [[Indonesia]], yaitu: agama [[Islam]], [[Kristen]] ([[Protestan]]) dan [[Katolik]], [[Hindu]], [[Buddha]], dan [[Konghucu]]. Sebelumnya, pemerintah Indonesia pernah melarang pemeluk Konghucu melaksanakan agamanya secara terbuka. Namun, melalui Keppress No. 6/2000, Presiden Abdurrahman Wahid mencabut larangan tersebut. Tetapi sampai kini masih banyak penganut ajaran agama Konghucu yang mengalami diskriminasi dari pejabat-pejabat pemerintah. Ada juga penganut agama [[Yahudi]], [[Saintologi]], [[Raelianisme]] dan lain-lainnya, meskipun jumlahnya termasuk sedikit.
 
Menurut Penetapan Presiden (Penpres) No.1/PNPS/1965 junto Undang-undang No.5/1969 tentang Pencegahan Penyalahgunaan dan Penodaan agama dalam penjelasannya pasal demi pasal dijelaskan bahwa Agama-agama yang dianut oleh sebagian besar penduduk Indonesia adalahadolah: Islam, Kristen, Katolik, Hindu, Buddha, dan Konghucu. Meskipun demikian bukan berarti agama-agama dan kepercayaan lain tidak boleh tumbuh dan berkembang di Indonesia. Bahkan pemerintah berkewajiban mendorong dan membantu perkembangan agama-agama tersebut.
 
Sebenarnya tidak ada istilah agama yang diakui dan tidak diakui atau agama resmi dan tidak resmi di Indonesia, kesalahan persepsi ini terjadi karena adanya SK (Surat Keputusan) Menteri dalam negeri pada tahun 1974 tentang pengisian kolom agama pada KTP yang hanya menyatakan kelima agama tersebut. Tetapi SK (Surat Keputusan) tersebut telah dianulir pada masa Presiden Abdurrahman Wahid karena dianggap bertentangan dengan Pasal 29 Undang-undang Dasar 1945 tentang Kebebasan beragama dan Hak Asasi Manusia.
Barih 90:
 
=== Jumlah pamaluak agamo jo kapacayoan di dunia ===
Agamo jo kapacayoan nan bacantuman di bawah iko marupokanmarupoan agamo jo kapacayoan jo jumlah pamaluk nan signifikan di saluruah dunia. Babarapo komunitas di babagai balahan dunia juo mamaluak babagai aliran kapacayoan nan dianggap sabagai golongan minoritas dan alun dikamukokan. Babarapo agamo jo kapacayoan jo jumlah pamaluak nan gadang antaro lain:
{| class="wikitable sortable"
! Agamo/kapacayoan