Pabedaan antaro revisi dari "Agamo"

Konten dihapus Konten ditambahkan
Ardzun (rundiang | jariah)
Tidak ada ringkasan suntingan
Ardzun (rundiang | jariah)
Barih 9:
 
== Definisi ==
Definisi tentangtantang agamaagamo dipilihdipiliah yangnan sederhanasadarano dantapi meliputimanyaluruah. ArtinyaAratinyo definisi iniiko diharapkandiharokan tidakindak terlalutalalu sempitsampik atau terlalutalalu longgarlungga tetapitatapi dapatdapek dikenakandipakai kepadakapado agamaagamo-agamaagamo yangnan selamasalamo iniko dikenaldikana melaluimalalui penyebutanpanyabuikan namanamo-namanamo agamaagamo itu. AgamaAgamo merupakanmarupokan suatu lembagalimbago atau institusi pentingpantiang yangnan mengaturmaatua kehidupaniduik rohani manusia. UntukUntuak itu terhadaptahadok apaapo yangnan dikenaldikana sebagaisabagai agamaagamo-agamaagamo itu perluparalu dicari titiktitiak persamaannyapasamoannyo dan titiktitiak perbedaannyapabedoannyo.
 
Manusia punyo kamampuan tabateh, kasadaran dan pangakuan akan katabatehannyo manjadikan kayakinan baso ado sasuatu nan lua biaso di lua dirinyo. Sasuatu nan lua biaso itu tantu baasa dari sumber nan lua biaso juo. Dan sumber nan lua biaso itu ado bamacam-macam sasuai jo bahaso manusianyo surang
Manusia memiliki kemampuan terbatas, kesadaran dan pengakuan akan keterbatasannnya menjadikan keyakinan bahwa ada sesuatu yang luar biasa diluar dirinya. Sesuatu yang luar biasa itu tentu berasal dari sumber yang luar biasa juga. Dan sumber yang luar biasa itu ada bermacam-macam sesuai dengan bahasa manusianya sendiri. Misal [[Tuhan]], [[Dewa]], [[God]], [[Syang-ti]], [[Kami-Sama]] dan lain-lain atau hanya menyebut sifat-Nya saja seperti Yang Maha Kuasa, Ingkang Murbeng Dumadi, De Weldadige, dan lain-lain.
. Misal [[Tuhan]], [[Dewa]], [[God]], [[Syang-ti]], [[Kami-Sama]] dan lain-lain atau hanyo manyabuik sipaik-Nyo sajo sarupo Nan Maha Kuaso, Ingkang Murbeng Dumadi, De Weldadige, jo lain-lain.
 
KeyakinanKayakinan iniiko membawamambaok manusia untukuntuak mencarimancari kedekatankadakekan diri kepadakapado Tuhan denganjo caracaro menghambakanmangambokan diri, yaitu:
:* menerimamanarimo segalasagalo kepastiankapastian yangnan menimpamanimpo diri dan sekitarnyasakaliliagnyo dansarato yakin berasalbaasa dari Tuhan
:* menaatimanaati segenapsaganok ketetapankatatapan, aturan, hukum dll yangnan diyakini berasalbaasa dari Tuhan
 
DenganJo demikiandamikian diperolehdidapek keterangankatarangan yangnan jelasjaleh, bahwabaso '''agamaagamo''' itu penghambaanpangamboan manusia kepadakapado TuhannyaTuhannyo.
Dalam pengertianarati agamaagamo terdapatado 3 unsurunsua, ialahiolah manusia, penghambaanpangamboan, danjo [[Tuhan]]. MakaMako suatu paham atau ajaran yangnan mengandungmanganduang ketigakatigo unsurunsua pokok pengertianarati tersebuttasabuik dapatdapek disebutdisabuik agamaagamo.
 
LebihLabiah luasnyalawehnyo lagilai, AgamaAgamo jugajuo bisa diartikandiaratikan sebagaisabagai '''jalan hidupiduik'''. Yakni bahwabaso seluruhsaluruah aktifitasaktivitas lahirlahia danjo batin pemeluknyapamaluaknyo itu diaturdiatua olehdek agamaagamo yangnan dianutnyadianuiknyo. BagaimanaBagaimano kitaawak makan, bagaimanabagaimano kitaawak bergaulbagaul, bagaimanabagaimano kitaawak beribadahbaibadah, dan sebagainyasabagainyo ditentukanditantukan olehjo aturan/tata caracaro agamaagamo.
 
== Cara Beragama ==