Pabedaan antaro revisi dari "Lautan Pasifik"

Konten dihapus Konten ditambahkan
k →‎top: tajamahan nan sasuai using AWB
k →‎top: tajamahan nan sasuai using AWB
Barih 8:
'''Lautan Pasifik''' (dari [[bahaso Sepanyol]] ''Pacifico'', nan bamukasuik "tanang") atau kadang-kadang juo disabuik '''Lautan Taduah''', iyolah kumpulan sado [[lauik]] di antaro [[Asia]] jo [[Australasia]] di sabalah barat, [[Amerika]] di sabalah timua, [[Antartika]] di sabalah salatan jo [[Lautan Artik]] di sabalah utara.
 
[[Lautan]] Pasifik marupoan kumpulan [[aia]] tagadang di dunia. Iyo malipuiki kiro-kiro sepertiga muko [[Bumi]], dengan laweh sagadang [[1 E14 m²|179.7 juta km²]] (69.4 juta mi²). Panjangnyo labiah kurang [[1 E7 m|15,500 km]] (9,600 bt) dari [[LautLauik Bering]] di [[Artik]] inggo dibateh [[ais]] di [[LautLauik Ross]] di [[Antartika]] di salatan. Lautan Pasifik mancapai leba timua-barat tagadang pada kiro-kiro 5 darjah U garih lintang, di mano inyo tabantang kiro-kiro [[1 E7 m|19,800 km]] (12,300 mi) dari [[Indonesia]] inggo pasisia [[Colombia]]. Bateh sabalah barat lautan iko biasonyo talatak di [[Selat Melaka]]. Titiak paliang randah di muko Bumi—[[Jurang Mariana]]—barado di Lautan Pasifik.
 
Lautan Pasifik tadiri dari labiah kurang 25 000 kapulauan (labiah dari jumlah kapulauan nan barado di lautan dunia lainnyo jikok digabuang), nan sabagian gadangnyo talatak di salatan [[katulistiwa]].
 
Di bateh Lautan Pasifik tadapek banyak lautan, nan tagadang adolah [[LautLauik Sulawesi]], [[LautLauik Korea]], [[LautLauik Cina Timua]], [[LautLauik Jepang]], [[LautLauik Cino Salatan]], [[LautLauik Sulu]], [[LautLauik Tasman]] jo [[LautLauik Kuning]]. [[Selat Melaka]] maubuangan Lautan Pasifik dengan [[Lautan Hindi]] di sabalah barat, jo [[Selat Magellan]] maubuangan Lautan Pasifik dengan [[Lautan Atlantik]] di sabalah timua.